vivo X30 display panel leaks with a tiny notch on top

26 January 2018
The phone is expected to come with a thin bottom bezel and practically non-existent ones on the sides.

Sort by:

  • Anonymous

There's a thin bezel at the botton and display extends till top creating a notch, why not have the bezel at top to acomodate the speaker and camera and sensors and extend it to the bottom edge. No Bezel and No notch. Why not....?

  • Anonymous

I think a small notch is fine, it's definitely too big on the iFruit X tho.

  • Anonymous

Notch =stupidity, sick, so sick

How a Essential Phone from May 2017 copy the notch of iPhone August 2017?

  • bad_boy_98

yeah sacrificing screen to be trendy ,I swear its all about being a trendy boi rather than having a half decent device these days

  • AnonD-516904

Waiting for the xiaomi mi max3 which will be a better vfm device but still this device is great for those who want a big all screen phone!!!

People are being funny!! Lmao
When will you stop saying a design is copying another design?

There are three kinds of people when seeing 2:1 or taller phone :
1. Phone has a notch, "ugh it's just an iPhone rip-off!"
2. Phone doesn't have it, "ugh it's just a galaxy clone!"
3. Phone has three bezelless sides, "yuck aquos copy!"

Then what would you expect? All companies merge as one as skynet making cyborg terminator so the shape is different each and can really help you daily? Companies make triangle shaped phone? Circle?

We are the one who forces this all same looking phone trend, so deal with it and get a phone of which the design suit you or get the 3310 or blackberry instead!

  • Anonymous

Yo Oneplus fans, how are you gonna defend this when they announce the Oneplus 6 with this notch also LOL 100% it will too

  • Anonymous

AnonD-1825, 26 Jan 2018"The poor sales of the iPhone X" Poor sales? :D that pho... morehttps://m.gsmarena.com/poor_iphone_x_sales_slow_down_samsung_oled_business-news-29337.php

  • AnonD-1825

Jaw head, 26 Jan 2018Excuse me, it sold 18million, not 40million. 40million is t... moreYou are wrong, you are mixing the quarters. 18 million sales are expected for current quarter. So far X sales are near 40 million.

  • Jaw head

AnonD-1825, 26 Jan 2018"The poor sales of the iPhone X" Poor sales? :D that pho... moreExcuse me, it sold 18million, not 40million. 40million is the Galaxy S5 bro.

  • AnonD-1825

PiCosm, 26 Jan 2018Pity about the lack of technical innovation or design commo... more"The poor sales of the iPhone X"

Poor sales? :D that phone already sold near 40 million. It already sold more than any Android phone last full year.

"I could not focus on watching a movie or video or photo slide shown with that notch."

Shows that you haven't used one. Video doesn't reach to notch, neither photos because of the 19.5:9 aspect ratio.

Ugh. The notch is one of the worst design flaws ever, still chinese OEMs copy. How much do you bet the OP6 has that abomination?
I officially decreed that one shall never purchase any mobile telecommunication device from any company that participate in such practices. Follow this decree or you shall face the consequences of an uninovative, repetitive and overpriced market

how things panned out in the design workroom:
person a: ohhh i like the shape of the S8. lets make it flat so we are not accused of copying
person b: no no no! the notch of iphone x is the way forward.
*massive discussion ensues*
bored person c in the corner of the room: *shrugs* why not both?
#genius xD

  • Anonymous

burn the notch~!!

  • AnonD-718735

design: eww.
doesnt looks sexy at all. i still prefer to have equal bezel top/bottom than like this.

The only acceptable notch is when the bottom bezel is small, but this... Nope

The asymmetry. It burns.

PiCosm, 26 Jan 2018Pity about the lack of technical innovation or design commo... moreThe notch would be okay if they use an AMOLED display and just reserve the top display for a pure black status bar tho. If that's the case, I wouldn't mind the notch at all.

  • Mario

Notch is ugly..